Fraktalternativer til HoReCa

Opprettet av Eirik Tomter, Endret Sun, 5 Jan ved 12:28 PM av Eirik Tomter

Ved salg direkte til HoReCa legger dere inn en Manuell Ordre (Se artikkel for mer info)


I ordreskjemaet har vi en egen fraktkalkulator nederst på ordresiden som viser tilgjengelige fraktalternativer med estimert pris basert på postnummer og kilo på ordren. 


Hvert fraktalternativ fungerer til ulike formål, og siden HoReCa er noen av de mest krevene leveringsmottakerne i Norge med vanskelige åpningstider og høye servicekrav, er det ekstra viktig for NBS å tilby ulike alternativer for ulike behov. 


NBS Transport Oslo


Vårt eget transportalternativ med dedikerte sjåfører og 100 % elektriske NBS biler. 


Sporing med Zendera app, hvor mottaker får SMS ved opplasting på bil med sporing og mulighet for å tilpasse levering, kontakte sjåfør direkte og gi leveringsinstrukser direkte i sporingen. 


Våre sjåfører yter et servicenivå og fleksibilitet som er langt over bransjestandarden, noe Horeca kundene i Oslo setter ekstra stor pris på basert på veldig mange gode tilbakemeldinger. 


Ledetid: Ordre må være inne før kl 12 for levering samme dag i Oslo


Leveringsområdet er "Stor-Oslo"  og er definert på postnummer i fraktkalkulatoren. Hvis NBS Transport Oslo dukker opp i skjemaet, er dette det beste alternativet basert på pris, leveringstid og servicegrad. 


Priser: Faste kasse- og enhetspriser som er likt som TINE og estimeres automatisk i kalkulatoren. (se kontrakt og prislisten for full liste)



TINE


Som vår hovedtransportør på Vinmonopolet har vi de aller beste nasjonale prisene med TINE. Til Horeca kan vi derfor tilby faste kasse og enhetspriser i hele Norge, noe som er helt unikt for Horeca. 


På stort sett alle ordre er derfor TINE ekstremt billige nasjonalt og det beste alternativet. Bestilling med TINE krever gode bestillingsrutiner av kunden med faste bestillingsdager for å rekke neste leveringsdag.


Ledetid: Der TINE skiller seg ut fra normale transportører er at de har faste ruter, leveringsdager og kundenummer per mottaker. Det vil si at hver mottaker må være registrert med en leveringsdag for å få varer levert. Derfor kan du enkelt søke i "TINE Kundesøk" på orgnummer eller kundenavn og få opp leveringsdager for din kunde. Ved funnet kunde får du også opp estimert leveringsdag under prisestimatet. Hvis kunden ikke er registrert kan kunden enkelt registrere seg på https://kundeskjema-ds.tine.no/


Leveringsområdet er hele Norge (hvis kunde er rutelagt)


Priser: Faste kasse- og enhetspriser og estimeres automatisk i kalkulatoren. (se kontrakt og prislisten for full liste) 



Schenker


Schenker er det raskeste nasjonale alternativet. Hvis det er for lenge til neste leveringsdag med TINE leverer Schenker stort sett neste arbeidsdag opp til Trondheim og på 2-3 dager til Nord-Norge. 


Ordre lagt inn før 12 blir sendt ut samme dag med Schenker. 


Ledetid: 1-4 dager. 1 arbeidsdag opp til Trondheim (2 i distriktene) og opp mot 4 dager lengst nord.


Leveringsområdet er hele Norge


Priser er basert på antall kg og postnummer over hele landet og beregnes automatisk i fraktkalkulatoren i ordreskjemaet. Enkleste måten å sjekke pris på er gjennom ordreskjemaet. 



Moss Transportforum


Moss Transportforum (MTF) er vårt lokale ekstratilbud på østlandet som leverer god service, rask levering og gode priser.


Ordre lagt inn før 12 blir sendt ut samme dag.


Ledetid: 1-2 dager. Hovedregel er neste arbeidsdag hvis ordren er lagt inn før 12 og er innenfor leveringsområdet


Leveringsområdet er store deler av Østlandet og nedover i Vestfold. Er definert på postnummer i fraktkalkulatoren og det enkleste for å se om de leverer til din kunde er å teste i ordreskjemaet.


Priser er basert på antall kg og postnummer i leveringsområdet og beregnes automatisk i fraktkalkulatoren i ordreskjemaet. Enkleste måten å sjekke pris på er gjennom ordreskjemaet.






 

Var denne artikkelen nyttig?

Så bra!

Takk for din tilbakemelding

Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp

Takk for din tilbakemelding

Fortell oss hvordan vi kan forbedre denne artikkelen.

Velg minst én av grunnene
CAPTCHA-verifisering er obligatorisk.

Tilbakemeldingen er sendt inn

Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen